Home Yuki

Yuki

Eindbeoordeling
Prijs
Gebruikers ervaring
Service
Eigenschappen pakket:
  • Loonadministratie
  • BTW-aangifte
  • Vanaf 20.65 per maand
  • Website
Bekijk alternatieven:
Yuki probeert het fenomeen boekhouden opnieuw uit te vinden. Als ondernemer boek je hier geen kosten in, maar alles gaat uit van een bon of factuur.

Gebruik een speciale app voor je smartphone om een foto van de bonnetje te maken en te mailen (bijvoorbeeld het gratis CamScanner voor iPhone of Android). Je kunt de bon of rekening natuurlijk ook op een computer scannen en deze vervolgens naar Yuki mailen of uploaden. Je boekt de bon vervolgens zelf in of laat dat over aan Yuki. Van onze benzine-bon herkent het systeem automatisch dat het om benzine-kosten gaat en dat we bij Tango hebben getankt. Netjes!

Yuki heeft daarnaast de gebruikersinterface van boekhouden opnieuw ontworpen. Voor ons was dat even wennen. De ene keer staart je naar een soort startpagina, even later staat er een grote boekenkast met ordners voor je neus, waarbij elke ordner voor een kostenpost staat zoals inkoop, verkoop, belasting, personeel. Klik op zo’n ordner en je krijg een ouderwetse lijst te zien, al komt onze benzinebon pas tevoorschijn wanneer we op het tabje “alles” klikken. Een korte inwerkcursus is voor dit pakket kortom zeker op zijn plaats.

De kans is kortom groot dat je met de klantenservice in aanraking komt. En uit de reacties onderin de review, blijkt dat daar wel eens klachten over zijn.

Archief
Yuki gaat verder dan alleen boekhouding. Je kunt er bijvoorbeeld ook alle informatie en correspondenties rond verzekeringen opslaan, samen met de personeelsdossiers inclusief verzuiminformatie.

De moderne presentatie vereist dat Yuki gebruik maakt van de laatste web-technieken. Daar kleeft een levensgroot risico aan, omdat die technieken niet bij alle webbrowsers optimaal werken. Tijdens onze test met Firefox stuitten we op diverse foutmeldingen.

Variabele rekening
Onze grootste ergernis bij Yuki is het kostenmodel op basis van het aantal transacties. Wie kiest voor het “Transactieservice” pakket zonder BTW-aangifte (maar met BTW-overzicht) en zonder jaarrekening betaalt 14.90 euro per maand, plus 69 cent per transactie. Een eenmanszaak met 50 inkoop- en 50 verkoopfacturen per jaar betaalt dan 247,80 euro per jaar, oftewel 20,65 euro per maand, plus 100 euro opstartkosten.

Een uitgebreider “Garantieservice” pakket inclusief btw-aangifte en voorbereiding voor de jaarrekening kost 60 euro per maand en 100 euro opstartkosten. Voor extra’s zoals het eigenlijke opstellen van de jaarrekening of het voeren van de salarisadministratie betaal je respectievelijk 40 en 15 euro per maand.

De mogelijkheid om facturen te scannen en automatisch in te boeken is een duidelijk voordeel ten opzichte van de meeste andere boekhoudpakketten. Maar daar staat ook een hogere kostprijs tegenover. Als ondernemer moet je je afvragen of de voordelen van scannen opwegen tegen die hogere kosten. De prijzen van het Garantieservice pakket liggen op het niveau van een full-service online boekhouder. En daar is de dienstverlening vaak uitgebreider is dan wat je bij Yuki krijgt.

3.33/5 (1)

Beoordeel

3.33/5 (1)

7 reacties op “Yuki”

  1. Frank:

    Gezien de reviews blijkt dat het pakket nog geen stappen heeft gezet in de goede richting. We zijn nu 2017 en er zijn nog steeds dezelfde problemen als in 2012/2013.

    De helpdesk weet zelf niet over wat ze spreken, zijn totaal geen boekhouders, laat staan fiscalisten.

    Sommige zaken in het programma zijn gewoon ronduit onwettig.

    Laat ons zeggen dat Yuki een mooie gimmick is, maar een boekhoudpakket? Neen, dat echt niet…

  2. Mark:

    ik werk nu ruim een jaar met Yuki en ben er zeer tevreden mee. Loopt vlot ealles is duidelijk.

  3. Bart:

    Het meedenken vind ik ver onder de maat, maar wat veel erger is dat men je persoonlijke gegevens simpel doorverkoopt/geeft aan sites als Facebook, Twitter, etc. dat is werkelijk beneden alle pijl. Vraag mij dan ook af hoe lang het zal duren voordat de boekhouding ook online voor iedereen te zien zal zijn, terwijl er wordt gepretendeerd dat het een zeer veilig systeem is.
    Slecht, heel erg slecht.

    • Micha:

      Beste Bart,

      Wij nemen de privacy van onze klanten zeer hoog op. Het unieke van Yuki is onder andere en juist dat de klanten van elkaar leren zonder elkaar te kennen of ook maar iets te publiceren. Yuki stelt op geen enkele wijze, welke informatie van haar klanten aan wie dan ook ter beschikking anders dan de personen die de klant zelf machtigt zoals bijvoorbeeld de externe accountant of de toegewezen Yuki medewerker. Alle Yuki medewerkers hebben in hun contact staan net zoals bij de meeste administratie kantoren dat privacy van klanten en vertrouwelijkheid van informatie gewaarborgd wordt.

      Ondanks dit alles bent u zeer stellig in de beschuldiging en de daar aan verbonden conclusies. Voor zover wij kunnen na gaan en conform ons beleid en strategie is dit niet juist en niet mogelijk. Ik denk dat wij er beide bij gebaat zijn de bron van dit probleem boven water te krijgen.

      Het zou de situatie en de beschuldiging recht doen ons de informatie te verschaffen op grond waarvan u concludeert dat wij uw klantgegevens op het internet hebben gezet of dit aan Twitter of Facebook ter beschikking gesteld zouden hebben. Kunt u ons hier zo snel mogelijk informeren?

      U kunt ons bereiken via 010-2019734 en u kunt vragen naar Micha Smit. Hiernaast wil ik graag in overleg betreffende het meedenken om zo, indien mogelijk, onze service en kwaliteit te verbeteren.

      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet, Micha Smit

  4. aky:

    Het systeem doet in principe alles wat je wil. De service is echt knullig en zeer ver te stellen. Ze denken compleet niet met je mee en zo kan je wel eens heel snel in de problemen komen. Je heb zo’n online systeem om makkelijk af te zijn. Niet om in de problemen te komen door een paar stagaires op het back office.

    • Micha:

      Beste AKY,

      Wat jammer om te horen dat je van mening bent dat de service ver te stellen is. Ik zou graag met je in contact komen om naar jouw situatie te kijken en zo onze service te verbeteren. Ik hoop dat je even tijd kunt vrijmaken om jouw contactgegevens naar mij te sturen? Dit kan naar [email protected]

      Alvast bedankt.

  5. Paul Weideman:

    Onze ervaring als administratiekantoor met Yuki is zwaar negatief; daar waar men het gevoel schept dat de ondernemer met het full-service-pakket geen enkel omkijken meer heeft naar administratie en fiscaliteiten blijkt dat ze vooral geen stap meer zetten dan nodig in de afronding van een boekjaar.. De boekhouding wordt ansich prima gevoerd maar de daadwerkelijke afronding is een ramp! Geen stap teveel, ook al komt dit ten goede van (de portemonnee van) de ondernemer.

    Er hebben zich de afgelopen tijd enkele klanten bij ons gemeld die aangeven nooit meer met een concept als yuki te willen werken. Gelijk hebben ze wat ons betreft.

    Paul Weideman

Geef een antwoord

Klik op de sterren om te beoordelen