Boekhoudreview.nl

Boekhoudpakketten voor ondernemers vergelijken

Reeleezee

Oordeel
Prijs
Gebruiksgemak
Service
Totaaloordeel
Eigenschappen pakket:
  • BTW-aangifte
  • vanaf 19.95 per maand
  • Website
Bekijk alternatieven:
Reeleezee ziet er goed uit en is opgezet voor ondernemers. Maar pas op, want er zitten een paar adders onder het gras.

Reeleezee richt zich op het MKB, inclusief horeca, detailhandel, webwinkels en ZZP-ers. Bij het inrichten is de hulp van een boekhouder of administratiekantoor aan te raden, maar bij het gebruik kan je als ondernemer vervolgens redelijk zelfstandig uit de voeten. Het pakket stuurt je daarbij al in de juiste richting door gebruik te maken van verschillende bonsoorten. Bovendien wordt boekhoudkundig jargon zo veel mogelijk vermeden.

Net als Yuki, biedt Reeleezee de mogelijkheid om de administratie als scan te uploaden, waarna het programma deze auomatische belooft in te boeken. Vooral als je veel boekingen hebt, kan dat een handige optie zijn.

Duur
De tarieven zijn onnodig ingewikkeld omdat Reeleezee uitgaat van het aantal boekingen, facturen, uren-administraties en kassamedewerkers. De site adverteert dat het pakket “vanaf 0,00 euro per maand” kost. Daarvoor mogen we elke maand maximaal 5 bankbetalingen en nog eens 5 kasbetalingen uitvoeren. Een normale onderneming heeft in praktijk dus niets aan de gratis versie. De volgende stap kost 19,95 euro en heeft een limiet van 20 boekingen. Zodra je nummer 21 inboekt schieten de kosten naar 34,95. Het duurste pakket voor de administratie kost 44,95 euro per maand.

Voor het versturen van facturen betaal je extra, net als het bijhouden van uren-administratie of een kassa. Ook daar is er een gratis versie en gaat de rekening omhoog als je intensiever gebruik maakt van de dienst.

De tariefstructuur is een onmogelijk matrix geworden waar je als ondernemer wordt gestraft met een hogere rekening als je bepaalde grenzen overschrijdt. Hierdoor zal  Reeleezee zal naar onze verwachting voor veel ondernemers duurder uitvallen dan de alternatieven.

Matige support
Tot slot vinden we online veel klachten over de ondersteuning. Reeleezee heeft in het verleden te snel nieuwe functionaliteiten uitgebracht, waardoor het boekhoudpakket plotseling niet meer werkte. En omdat het hier om online boekhouden gaat, ben je als ondernemer dan overgeleverd aan de service van je leverancier. Voor het schrijven van deze review stelden we zelf per e-mail een vraag aan de firma, waar we geen antwoord op hebben gehad.

8 reacties op “Reeleezee”

  • richard schreef:

    Helemaal eens met Suzanne. Er wordt mij al 2 jaar beloofd dat de intra btw nu eindelijk in orde wordt gemaakt…. helaas. Als overstappen makkelijk was dan had ik dat allang gedaan. Praktisch elke functionaliteit werkt maar half-half.

    Jammer!

    Prijs Gebruiksgemak
    Service Totaaloordeel
    3 personen vond(en) deze review nuttig
    Vond je deze reactie nuttig? Ja / Nee
  • suzanne schreef:

    Wij werken met Reeleezee maar als ik opnieuw zou moeten kiezen zouden we dat niet meer doen. Zoekfunctie binnen facturen werkt slecht; je kunt bv niet op product een factuur terugzoeken, iets wat geen prioriteit heeft vlgs de helpdesk en dus niet opgelost zal worden. Altijd gedoe met btw tarieven intracommunautair; doet het nu weer niet dus moet jje weer met een omweg naar 0%. Maarhopen dat het opgelost wordt. Heb niet het idee dat de mensen bij de helpdesk ter zake kundig zijn, althans de meeste niet, soms heb je geluk. Vind het te duur voor wat je krijgt

    Prijs Gebruiksgemak
    Service Totaaloordeel
    5 personen vond(en) deze review nuttig
    Vond je deze reactie nuttig? Ja / Nee
  • Ruud schreef:

    Reeleezee, geen prijsverhoging!!
    Nu toch stiekem wel, per gebruiker 4,95 EUR omhoog!!
    Zou betekenen een verdubbeling van mijn kosten!! Leuk, en je hebt meerdere accounts nodig omdat je niet iedereen dezelfde rechten kan geven.
    Een email sturen met als kop, BEVEILINGS WAARSCHUWING en verderop in de mail de listige prijsverhoging melden.
    Schandalig, ben van plan om naar Exact over te stappen

    Prijs Gebruiksgemak
    Service Totaaloordeel
    4 personen vond(en) deze review nuttig
    Vond je deze reactie nuttig? Ja / Nee
  • Frank schreef:

    Heb sterk het gevoel dat Reeleezee zijn klanten gebruikt als tespannel.
    Elke keer dat ik met ze bel dan heb ik het gevoel dat ik ze help hun product te verbeteren en zou ik degene moeten zijn die betaald zou moeten krijgen.
    Als ik alle uren dat ik loop te worstelen met hun programma in rekening zou brengen en via Reeleezee aan hun zou factureren dan zou dit een pittige rekening zijn!

  • Frank schreef:

    Wij werken al jaren met Reeleezee maar nog nooit heeft het mij kunnen bekoren.
    Als je gaat kiezen voor een boekhoudprogramma neem dan a.u.b niet Reeleezee want het rammelt aan alle kanten.
    Ten eerste het steeds maar bijwerken van Microsoft Silverlight om Reeleezee te kunnen draaien op je computer.
    Het komt wel eens voor dat je niet achter je eigen computer zit en dat een klant een offerte wil ontvangen en het liefst nog vandaag, dan ga je dus als ondernemer aan de slag en kruip je achter de laptop van een vriend, broer of zus en dan denk je van “gelukkig heb ik Reeleezee” en stuur ik even snel een offerte.
    Je opent de browser op de computer van je vriend en gaat naar Reeleezee en dan moet je eerst een plug in downloaden van Microsoft Silverlight, je gaat aan de slag en downloaden is gelukt.
    Vervolgens wil je deze installeren maar dan blijkt dit voor een hoop problemen te zorgen met een Apple Imac en zijn we een uur verder voor Reeleezee opgestart is….niet echt easy!
    Snap de keuze voor Microsoft Silverlight sowieso niet in de tijd dat HTML5 de standaard is en vele malen beter en sneller, niet voor niets hebben Netflix en NBC Silverlight ook gedumpt (maar dit is een technisch verhaal). Misschien dat Reeleezee hierdoor ook erg traag is om mee te werken.

    Reeleezee vind ik ook relatief duur voor hetgene wat je krijgt.
    De structuur is begrijpelijk maar alles behalve intuïtief en verdwaal soms in de onlogische opmaak van het programma.
    Als je een klacht hebt of een vraag dan duurt het altijd vrij lang voor de telefoon wordt opgenomen en je krijgt altijd dezelfde mensen aan de telefoon (volgens mij werken er maar 2 mensen op de helpdesk).
    Als je geholpen wordt door een soort van herintredende huisvrouw met een monotone stem zonder enthousiasme dan wil dat niet echt helpen als je haast hebt met het op tijd versturen van een offerte.
    Ik ben niet iemand die snel om hulp vraagt, ben en blijf een man, maar als je dan belt en diegene kan je niet helpen…..dan wordt je toch gek!
    En als je in alle ontevredenheid dan toch echt een keertje iemand wil spreken (liefst een hoger geplaatst persoon binnen het bedrijf) dan kan je een klacht melden bij diezelfde huisvrouw en die zal het dan melden.
    Een erg bureacratisch bedrijf dat klantvriendelijkheid en service niet hoog in het vaandel heeft staan.
    Ik heb nu al 3 x aangegeven dat er een fout in het systeem zit en nog steeds is dit niet verholpen (wacht al een jaar op een oplossing) terwijl ze beloven er alles aan te doen!
    Kortom, een erg vermoeiend en traag opererend bedrijf met een middelmatig product.

    Doe je huiswerk goed voor je voor een boekhoudprogramma kiest en ik hoop op deze manier diegene die voor Reeleezee willen kiezen adviseren om toch echt een ander bedrijf te kiezen.
    Ze hebben hun kans gehad maar het gewoon echt verprutst en voel me als klant echt niet serieus genomen door dit bedrijf.

    Prijs Gebruiksgemak
    Service Totaaloordeel
    4 personen vond(en) deze review nuttig
    Vond je deze reactie nuttig? Ja / Nee
  • Maarten schreef:

    Zeer tevreden over reeleezee. Helpdesk werkt zeer snel met goed advies over bijv een vraag hoe complexe boekingen uit te voeren.
    Gebruikersvriendelijk is top. Meerdere pakketten vergeleken met onder andere exact online.Het enige pakket waarmee ik direct aan de slag kon met boeken van inkoop en verkoopfacturen. Koppeling met abnamro is super, nooit meer dagafschriften downloaden. User interface eenvoudig, en new tijdperk boekhoeden. Automatische transistoria zonder boekhoudkennis..top. Kortom ik begrijp waarom 80.000 ondernemimgem hierop zijn overgegaan.
    Voor wie? Een ieder die snel en supergebruikersvriendelijk een administratie wil starten zonder gedoe.

    Prijs Gebruiksgemak
    Service Totaaloordeel
    7 personen vond(en) deze review nuttig
    Vond je deze reactie nuttig? Ja / Nee
  • wim de jong schreef:

    Erg tevreden over dit product. Hebben dit inmiddels alweer jaar.
    Bijzonder geode telefonische helpdesk en ondersteuning.
    Wij zijn begonnen met Mamut, een grote ramp. Reeleezee 100% beter.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Klik op de sterren om te beoordelen
Prijs
Gebruiksgemak
Service
Totaaloordeel

 

Top Rated