Home Kleisteen

Kleisteen

Eindbeoordeling
Prijs
Gebruikers ervaring
Service
Eigenschappen pakket:
  • Eenmanszaak
  • BTW-aangifte
  • Vanaf 15.00 per maand
  • Website
Bekijk alternatieven:
Kleisteen doet wat je van een boekhoudpakket mag verwachten. Kosten inboeken, facturen versturen en gewerkte uren en materialen toewijzen aan een opdracht gaat allemaal redelijk eenvoudig en voorspelbaar. Kleisteen richt zich daarbij vooral op de eenmanszaak en kleine ondernemingen met weinig personeel.

Voor boekhouders en accountants zal dat gesneden koek zijn. Maar een ondernemer die zelf de boekhouding wil voeren, zal zich eerst stevig in het pakket moeten verdiepen om er wegwijs te worden. Bovendien moet hij zelf bedenken hoe hij bepaalde zaken wil inboeken.

Goed genoeg, maar niet perfect
Kleisteen heeft het geld niet uitgegeven aan het bedenken van een flitsende gebruikersinterface of het opzetten van een systeem dat de ondernemer centraal stelt. Het systeem mist kleine slimmigheidjes die het werkt van de ondernemer net iets aangenamer maken. Bij het invoeren van een datum typen we bijvoorbeeld letterlijk een datum in het veld. Hier hadden we graag (tevens) de een kalendertje gezien waarin we zelf de juiste datum aanklikken. Wanneer we een factuur aanmaken, moeten we eerst een relatie opzoeken. Maar Kleisteen had ons ook hier een extra stap kunnen besparen door een lijst (bijv. als dropdown menu) te tonen met alle relaties.

Als standaard boekhoudpakket voldoet Kleisteen prima, maar het pakket heeft (te) weinig aandacht besteed aan het gebruiksgemak. Dat vertaalt zich wel weer in zeer prettige prijzen. Als ZZP-er betaal je 15 euro per maand. De business editie voegt daar voor 25 euro per maand projectbeheer (urenregistratie) en artikelbeheer aan toe. Voor 35 euro per maand upgrade je naar de business PRO editie, waarbij onder meer periodieke facturen, budgetten, prognoses en vreemde valuta aan het pakket worden toegevoegd.

Proefabonnement
In de eerste review van Kleisteen klaagden we over het proefabonnement. Na afloop van de proefperiode werd dat namelijk automatisch omgezet in een vast abonnement. Kleisteen heeft onze kritiek ter harte genomen (zie ook de reactie van Jacqueline bij deze review): een proefabonnement wordt nu automatisch stopgezet. En daar hebben we natuurlijk alle lof voor!

3.67/5 (1)

Beoordeel

3.67/5 (1)

4 reacties op “Kleisteen”

  1. Jacqueline:

    Beste Henkus, misschien kun je in een mail naar mij persoonlijk [email protected] laten weten over welke administrateur dit gaat?
    Jammer dat je ervaring zo is, onze helpdesk doet er alles aan om klanten verder te helpen. En ook al is onze support in eerste instantie per mail, als telefonisch contact wenselijk is wordt er zeker ook gebeld.
    mvg Jacqueline Langedijk
    Kleisteen

  2. Henkus:

    Na enige jaren met Kleisteen gewerkt te hebben,mis ik toch de steun van een echte boekhouder.
    Hoewel we de administrateur vragen stellen en hij ” expert ” is blijft er nog veel hangen in het programma.
    Oa betalingen worden niet goed verwerkt etc.
    Uiteindelijk betaal je weer extra uren aan de administrateur om de zaak op orde te krijgen.
    De ondersteuning van Kleisteen is een lachertje,bellen kun je niet en op email wordt niet naar behoren
    gereageerd.
    Al met al nogal amateuristisch.

    Ben inmiddels met een ander pakket bezig,hopelijk gaat dat beter.

  3. Lilian:

    Kleisteen is inderdaad duidelijk voor de eenvoudige ondernemer. Als je werk met zgn abonnementen is dit een ingewikkeld systeem. Support is snel via de mail (screenshots sturen) maar telefonische support vrijwel niet mogelijk, weten ze het zelf wel???? Ik ga na ruim 4 jaar toch maar overstappen naar een ander programma.

  4. Jacqueline:

    Graag wil ik even 2 opmerkingen plaatsen:
    1. Wij voeren een zeer flexibel afmeld-beleid, als men zich binnen 2 werkdagen na ontvangst van een factuur afmeldt hoeft er niet betaald te worden. Er is dus ook geen sprake van een opzegtermijn.

    2. Om alle verwarring te voorkomen hebben we het proefabonnement aangepast. Als je niets doet, wordt je geen klant. Hier moet je actief voor kiezen.

Geef een antwoord

Klik op de sterren om te beoordelen