Home EasyAdmin

EasyAdmin

Eindbeoordeling
Prijs
Gebruikers ervaring
Service
Als beginnend ondernemer kan het aantrekkelijk zijn om de administratie in Excel bij te houden. Omdat het om bekende software gaat, ben je immers binnen enkele minuten live. Zeker met een beperkt aantal kosten en inkomsten, hou je ook met Excel nog wel overzicht. Maar hoe zorg je dat bijv. de BTW-aangifte eenvoudig blijft, of dat je een oogje houdt op de betalingstermijn van je klanten en opdrachtgevers?

EasyAdmin ontwikkelde daarvoor met Excel Administratie een Excel-bestand waar al deze zaken al zijn ingericht. Kostenposten of inkomsten hebben elk een eigen regel in de spreadsheet. Deze koppel je weer aan relaties die in een ander tabblad zijn opgeslagen.Met al die gegevens stelt het document automatisch een kasboek, winst- en verliesrekening op.

Nog een voordeel: omdat EasyAdmin in Excel werkt, is het pakket ook geschikt voor gebruik op de Mac. Daarmee is het een van de weinige pakketten waarmee je offline op een Mac de boekhouding kunt bijhouden.

Jaarrekening
Easy Admin kent daarnaast handige extra’s voor het opstellen van facturen en houdt bovendien of deze op tijd betaald zijn. Wanneer een klant zijn rekeningen bijvoorbeeld altijd te laat betaalt, verschijnt er bij zijn of haar naam ter waarschuwing een fel rode knop. Daarnaast beschikt Easy Admin over statistieken waar je snel ziet welke producten het beste lopen, wie de beste klanten zijn en op welke dag je meeste omzet hebt gedraaid.

Nadelen
Natuurlijk heeft boekhouden in Excel ook nadelen. Bij Excel moet je het bijvoorbeeld stellen zonder de mogelijkheid om boekingen van de (zakelijke) bankrekening automatisch te importeren. Een koppeling met webwinkel software is niet mogelijk, evenals het opslaan van een scan van een factuur of bon binnen het systeem. En verwacht niet dat het programma tips geeft over de beste manier om boekingen te verrichten. Daar staat tevenover dat je slechts eenmalig hoeft te investeren in boekhoudsoftware voor Excel, waar een online pakket maandelijkse kosten met zich meebrengt.

4.33/5 (1)

Beoordeel

4.33/5 (1)

19 reacties op “EasyAdmin”

  1. Maaike:

    Hallo,
    ik ben op zoek naar een boekhoudprogramma. Ik sta sinds dit jaar ingeschreven als zzp’er. Ik ben zeiltrainer en daarvoor moet ik mijn administratie bijhouden.
    Ik ben dus op zoek naar een programma waar ik alleen mijn uren in opschrijf, kan factureren, kilometers bijhouden ed.
    Ik werk vanaf een Mac, dus is dit programmma een aanrader daarvoor?
    Alvast bedankt!

    • Antoine Glerum:

      Dag Maaike,

      Dat kan inderdaad allemaal gewoon in EasyAdmin.
      Gebruik het zelf al jaren, en ik kan alles hierin uitstekend bijhouden.
      Het programma zelf is redelijk overzichtelijk, en bij vragen krijg je over het algemeen snel reactie van EasyAdmin.

      Zolang je niet met erg veel transacties (inkomsten/uitgaven) te maken hebt werkt het prima.
      Omdat je bij- en afschrijvingen niet kunt importeren vanaf je bank/giro rekening -zoals bij duurdere oplossingen- moet je ze steeds zelf handmatig invoeren.
      Voor een webshop of zo zou ik dit dus niet kiezen.
      Zelf ben ik trainer/adviseur in communicatie, presentatie en social media. En voor mijn bedrijf heb ik hier echt voldoende aan.
      Zelf werk ik wekelijks of tweewekelijks de boel bij, en dan is het goed te doen.

      Was wel even zoeken naar een ‘normale’ boekhouder. Om een of andere reden was het hier (Almere) wel even zoeken naar een boekhouder die me niet direct ‘verplicht’ een boekhoudpakket probeerde aan te smeren. Maar dat kan domweg pech zijn geweest.

  2. Ben de laat:

    Degene die deze excel boekhouding heeft gemaakt in Excel is een ongelofelijke kunstenaar en een absoluut ongekende expert in Excel. Weergaloos goed gemaakt. Alles wat excel kan doen laat dit kunstwerk “easyadmin” zien. Zeer knap gemaakt!!

    Easy-Admin is Natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met software boekhoudpakketten, maar Easy admin doet bijna alles evengoed. Daarbij erg makkelijk om mee te werken. Geen installatie en gedoe, maar gewoon excel opstarten en de easy admin template openen. Kan op elke Mac of PC. Zeer overzichtelijk in inzichtelijk. Voor kleinen organisaties en bedrijven heel goed te doen. En het spaart ook veel geld uit. Want je betaalt maar 1 keer voor het excel document waar alle calculaties in geregeld zijn . Dus geen maandelijks terugkerende kosten en geen boekhouders die met een hoop gedoe en dik doen jou zuurverdiende winst willen afromen met “imponerende” uitdraaien: uit hun boekhoudpakket. Wees niet bang om zelf de boekhouding te doen. je kunt het heel goed zelf. Easy admin maakt de drempel erg laag!

  3. Louisa:

    Wie heeft ervaring met Easay Admin op de Mac?

    Heb het nieuwe programma aangeschaft, vorig jaar beviel het goed.
    Nu is het boekhoudpakket niet aan de praat te krijgen!
    Opnieuw Office geinstallerd, maar ook dat geeft geen resultaat.
    De helpdesk doet alles wat ze kunnen, en reageren snel, daar ligt het niet aan.

  4. Kees:

    Iemand ervaring met een kasboek? Wat ik dagelijks kan inboeken?
    Ben opzoek naar een goed boekhoud programma en deze lijkt me wel geschikt maar twijfel over het kasboek..

  5. Saskia:

    Goedemorgen,

    Ik heb een winkel met verlichting, en wil mijn voorraad in de computer gaan zetten zodat het aan het einde van het jaar met de balans een stukje makkelijker wordt. Heeft iemand hier ervaring mee hoe het is voor winkels om dat zo met dit programma te verwerken? Ik hoor het graag! 🙂

  6. WL:

    Ik herken zeer de problemen die Bert ook heeft; exact hetzelfde. Daarbij nog meer problemen bij kopiëren/plakken, urenregistratie, etc. Het spul is al een keer onderweg geweest naar de helpdesk, die het netjes teruggezet hebben, duurde wel een week en daarna nog niet helemaal vlekkeloos. Cijfervelden zoals numerieke en datumvelden veranderen spontaan in valuta. Je slaat je bestand op en na openen is het bovenstaande spontaan veranderd. Via backups kan je soms nog wat terughalen, maar dan moet je weer alle gegevens opnieuw in zitten kloppen. Vind het tot op heden ook een gedrocht, maar heb er al 8 maanden in zitten… Veel ergernis, frustratie en het kost veel te veel tijd hierdoor, terwijl het ondersteunend hoort te zijn.
    Helpdesk reageert wel netjes en vrij snel, ook al geven ze niet altijd antwoord op mijn vragen.
    Gezien mijn persoonlijke ervaring een afrader.

  7. Elco:

    Hier ook een zeer tevreden gebruiker van het pakket. De genoemde nadelen herken ik niet. Het pakket is in 10 seconden geladen en in 5 seconden afgesloten. Zelfs via een externe opslag.
    Alles zit er op en er aan, het is transparant en als niet boekhouder begreep ik vrij snel hioe het in elkaar zat. Duidelijk overzichten, helder om mee te werken en inderdaad een prima, snelle èn gratis helpdesk! Geen maandelijkse of jaarlijkse kosten, scherpe aanschafprijs!

    Een beetje basiskennis van Excel helpt wel, dan herken je dat sommmige cellen niet overschreven kunnen worden (gelukkig want dan ben je formule kwijt).
    Bij somige cellen moet je eerst IN cel te klikken kun je in de namen, adressen etc. er wel gewoon in plakken. Problem solved! 🙂

    Enige wat ik nog niet heb gevonden is hoe ik op een juiste manier investeringen moet verwerken die in een aatal jaren moeten worden afgeschreven.

    Het enige minpuntje voor mij die ik tot zover heb kunnen ontdekken is dat je de inkomstenregels niet kunt sorteren op bijvoorbeeld datum. Goed opletten dat je op de juiste volgorde boekt dus!

  8. Geerke van der Bruggen:

    “Ik gebruik EasyAdmin sinds de start van mijn bedrijf, nu bijna anderhalf jaar geleden. Het bevalt mij uitstekend en ook mijn boekhouder is erg te spreken over het programma. EasyAdmin is makkelijk in gebruik en ik vind het fijn dat ik allerlei overzichten en statistieken kan bekijken. Daarbij vind ik de service opvallend goed. Daniël en Dennis beantwoorden mails snel en vriendelijk. Ook leveren zij maatwerk tegen een prima prijs. Zo heb ik de lay-out van mijn facturen laten aanpassen. Eerst was er wat verwarring over wat ik precies wilde, maar na wat heen-en-weergemail is het uiteindelijk gelukt. Ik denk dat Daniël en Dennis uiteindelijk vrij veel werk aan mijn lay-out gehad hebben, maar daar heb ik ze niet over gehoord. Ik ben blij dat ik nu automatisch facturen kan uitdraaien die voldoen aan mijn specifieke eisen, zodat ik mijn facturen niet meer handmatig hoef te maken. Ik kan EasyAdmin aan iedereen aanraden!

  9. Peter:

    Ik gebruik EasyAdmin nu alweer enkele jaren en ben hier erg tevreden over, de helpdesk staat mij altijd netjes te woord en heeft mij in het verleden erg goed (en kosteloos, ook niet belangrijk) geholpen. vorig jaar kreeg ik voor het eerst een controle van de belastingdienst en deze waren zeer tevreden van de overzichtelijkheid van het programma, en dus mijn administratie! (ik krijg het idee dat de slechte reacties eerder van de ‘concurrentie’ zal zijn, tegenwoordig overal een plaag op elke review site)

  10. Bert:

    Easyadmin is een groot gedrocht. Alleen het opstarten duurt al meer dan 3 minuten! Als het eenmaal draait is er met andere programma’s niet te werken.
    Als je een cel ingevuld hebt duurt het een hele tijd voordat de cursor naar de volgende cel springt. Wijzigingen worden allen onthouden na opslaan, programma afsluiten en weer opnieuw starten
    Het is zeer ongebruiksvriendelijk en zeker geen hulp voor de administratie. Afsluiten duurt ook minutenlang. Ongeloofelijk dat mensen hier enthousiast over kunnen zijn. Ik gebruik het niet meer. Zonde van het geld en is het zeker niet waard. Ook al was het gratis zou ik het nog niet gebruiken. Ik heb ook nog speciaal voor easyadmin een office voor MAC aangeschaft. Ook weggegooid geld.

  11. Bert-Jan Wiegeraad:

    Het is een wijdverbreid misverstand onder kleine ondernemers dat zij dezelfde kopersrechten genieten als consumenten. De wetgever gaat er echter vanuit dat ondernemers, hoe klein dan ook, geacht worden, bewuste aankopen te doen. Die zogenaamde – 7 dagen geld terug regeling- is derhalve niet aan de orde.

  12. rob:

    Ik vind het een &*(*& programma.
    In het klanten bestand springen er cellen in de beveiliging indien ik met copy en paste NAW gegevens wil invoeren om typefouten te vermijden. Deze beveiliging is er dan niet meer uit te krijgen.

    Ook het automatisch invulen van de prijzen bij artikelen van de inkomsten krijg ik niet aan de praat.
    Dit kost mij veel te veel tijd. Ik stop met dit programma in het nieuwe jaar.

    • Sacha:

      Rob,

      het is en blijft excel; als je een celwaarde wilt kopieren, is dat het veiligst door het in de invoerbalk te doen, of de tekst in de cel te kopieren. Als alternatief kun je bij het plakken de optie “veilig plakken –> waarden” kiezen. Dat voorkomt dat je formules in de war brengt.

  13. Ridder van Doorne:

    Dat omzetten naar 21% heb ik gedaan (en opgeslagen) maar vervolgens blijft bij mij overal 19% staan : Ik los dat wel op met de helpdesk. Die is overigens prima. Zeer tevreden over dit “pakket”!
    Aanrader!

  14. Robert V.:

    Na het lezen van de vele goede verhalen over EasyAdmin heb ik het pakket in 2011 aangeschaft. Ik heb hier tot op heden nog geen moment spijt van gehad, bij vragen wordt er altijd snel gereageerd door de vriendelijke helpdesk. Waar vindt je dat nou nog dat je gratis support krijgt?
    Ik kan het in ieder geval iedereen aanraden!

    Pluspunten:
    – Goedkoop
    – Facturen en offertes maken
    – Gratis en goede ondersteuning

    Minpunten:
    – Je hebt er Excel 2007 voor nodig

  15. K. Harlekijn:

    Ik gebruik easyadmin nu ruim en jaar en verbaas me dat op deze website de service maar 1 ster krijgt. Dit is absoluut onzin. Ik heb 2 keer een vraag gehad en deze werd binnen 24 uur adequaat afgehandeld. Ook zijn de medewerkers van easyadmin uiterst beleefd en aardig.

    • JBV:

      Hoe verander je de BTW na 1 okt 2012 in easy admin
      en hoe krijg je dit goed op de factuur??

      • Pouw:

        Ga naar instellingen en verander 19 naar 21% en dan opslaan

Geef een antwoord

Klik op de sterren om te beoordelen